Grundlæggende oplysninger

Jette Horsted

Skolebestyrelsesformand:

Bjørn Johansen

Antal elever pr. 1. august 2022:

337 elever

Antal medarbejder pr. 1. august 2022:

50 medarbejdere i skole og SFO

Om Kibæk Skole

Kibæk Skole er en folkeskole, der ligger i den sydlige del af Herning Kommune. Vores elever er fordelt på to spor fra 0.-9. klasse. Skolen har tre afdelinger:

Afd. A er 0.-3. årgang og SFO

Afd. B er 4.-6. årgang

Afd. C er 7.-9. årgang

I skolens SFO har vi ca. 117elever (0.-4. klasse), som går i morgen- og/eller eftermiddags-SFO.

Kibæk Skole er udbygget og renoveret gennem årernes løb, og skolen fremstår i dag som en lys og indbydende skole. Midt i skolen har afd. B til huse, og her har vi et stort fællestorv, hvor alle skolens elever mødes til fællessamlinger jævnligt hen over skoleåret. Skolens lokaler og arealer giver rig mulighed og plads til de mange aktiviteter, der er en naturlig del af vores hverdag.

På Kibæk Skole arbejder vi med Herning Kommunes målspor om, at alle børn skal være en del af fællesskabet, og at alle børn skal blive så dygtige, de kan. Vores pædagogiske afsæt tager udgangspunkt i Herningmodel Skole, som bygger på forskning og evidens og med et forebyggende og inkluderende mindset. Man kan læse mere om modellen på: